Publicerad 19 oktober 2020

Support

Under 2020 kommer den här supporten arbeta med felanmälan av SRS i Webcert och Rehabstöd, hantera frågor och sammanställa förbättringsförslag.

Supporten är bemannad måndag till fredag klockan 09:00 -16.00.

Det går att göra felanmälan även andra tider på dygnet, men kommer då att tas om hand nästföljande vardag.

Meddelanden till användare i Webcert, rörande SRS

Här visas vanliga meddelanden från SRS i Webcert, med en förklarande text:

"För den angivna diagnosen finns för tillfället inget SRS-stöd."

Förklaring: Den diagnos som användaren har angivit har inget stöd i SRS-tjänsten. Endast de vanligaste sjukskrivningsdiagnoserna, kopplade till långa sjukskrivningar har stöd i SRS-tjänsten.

"Ange minst en diagnos för att få SRS-stöd."

Förklaring: Användaren har inte angett någon diagnos

"SRS är inte tillgängligt för tillfället."

Förklaring: Tekniskt fel i integration mellan Webcert och SRS-tjänsten. Skicka meddelande till rattsjukskrivning@skl.se

För felanmälan, förbättringsförslag och frågor, använd kontaktformuläret nedan: (Obligatorisk) * (obligatorisk)
$field.shortDescription



Ange ditt för- och efternamn

Ange din e-postadress så kan vi återkoppla till dig

Kontakt

Kontakta SKR

Har du en fråga med anledning av det pågående virusutbrottet?

Titta först på våra frågor och svar som finns här på webbplatsen.

Covid-19 och det nya coronaviruset